2010. február 7., vasárnap

Előzmények + kezdeti lépések

Hogy miről is fog szólni ez a blog? Ha minden összejön akkor 2010 nyarát egy amerikai gyerek táborban fogom tölteni. És az addig elvezető utam, és az ott eltöltött napjaimat fogom megosztani veletek.


Miért is akarok menni?  Legfőképp az élmények miatt. Látni akarom New Yorkot, Los Angelest (Hollywoodot, és a rengeteg hírességet, Disney Landet), San Franciscot, Miamit ,Las Vegast és mindent ami amerikai. Mivel a képeket/filmeken nem ugyanaz. És nem akarok nyáron itthon ülni és nem csinálni semmit , és perpillanat nem is marasztal senki. Ha meg majd fog, akkor a kint eltöltött 9-13 hét alatt kiderül, hogy mennyire komoly a dolog.

Előzmények:
De kezdjük inkább az elején. 2007ben mikor főiskolára kerültem rengeteg dolog történt velem. Többek között már akkor hívtak amcsi táborba dolgozni. De mivel nem volt rá pénzem, és se nem akartam kölcsön kérni vagy hitelt felvenni, így 2008 nyarán "itthon" maradtam. Vagyis a helyes megfogalmazás az, hogy Európában :D Mivel azt a nyaramat Angliában töltöttem munkával.
Szeptemberben mikor haza jöttem, találkoztam azokkal az ismerőseimmel akik kimentek. Hát kicsit voltam csak irigy. A New York/Los Angeles/Las Vegas mennyivel jobban hangzik mint a London/Manchester/Bristol. Jó tudom, sokan még Angliába sem jutnak el egész életükben , én meg 18 évesen már ott voltam.
Szóval a rengeteg beszámoló meghallgatása után elterveztem, hogy majd 2009 nyárán én is kimegyek. Hát az sem jött össze (kiköltöztem 1 évre Angliába).

Kezdeti lépések:
Mikor haza jöttem (2009 dec..), elhatároztam, hogy 2010ben mindenképpen ki szeretnék menni. És meg is fogok érte mindent tenni. Hát neten megnéztem jó pár közvetítő oldalát. És először a CCUSA-vel szerettem volna kimenni, de azok nem voltak a legolcsóbbak.
Aztán beszéltem az egyik sráccal, hogy jó lenne kimenni, és hogy ő nem akar e megint.
Így eljutottam a Campleaders ( http://www.campleaders.com/hu/index ) oldalára. Alaposan végig olvastam mindent, és megnéztem az anyagiak részét is.
Egyszer kell 5000 ftot fizetni + 395 eurót + vízum díj kb $ 130 = 140 000 Ft. És ezért a pénzért ezeket adják:

A részvétel díja tartalmazza:

    * retúr repülőjegyet;
    * egészségbiztosítást 3hónapra;
    * munkavállalási engedélyt; vízum ügyintézést;
    * teljes ellátást és szállást a tábor idejére;
    * fizetést;

Szóval szerintem megéri kimenni. Azt nem mondom, hogy milliomosan jönnek haza az emberek, de az élmény az felejthetetlen lesz. És ennyi pénzből nagyon repjegyet sem lehet venni.
Jah a fizetés az $ 1250 /9hét a support staffnak.

Szóval szerdán beszéltem az ismerőssel, és mondta, hogy a neten regisztráljak be. Kitöltöttem minden nyomtatványt. Ki is küldtem 3 referencia igénylő mailt az előző családjaimnak, hogy írdjanak rólam referenciát. Eddig csak az egyikük töltötte ki, pedig elvileg 5 perces a kérdőív. Nagyon remélem minél hamarabb visszaküldi a másik kettő is. Ha pedig nem akkor keresnem kell másokat.
Csütörtökön feltöltöttem az útlevelem másolatát is, ez kell majd a vízum ügyintézéshez. Pénteken pedig mivel mentem fogászatra, így beugrottam a körzeti dokihoz is és vele meg kitöltöttem ez egészségügyi alkalmassági papírt. Hát azt hittem fizetni kell érte, mivel ki volt írva hogy 5000 ft. De mivel mondtam, hogy diákmunka így ingyenes volt.

Hétfőn  megyünk majd fel Pestre egy tájékoztatóra és ha jól tudom akkor utánna lesz egy angol szintfelmérő szerűség. Majd megírom, hogy az milyen volt.

Perpillanat még a táborok nem tudnak velem kapcsolatba lépni, mivel nincs kitöltve a szerződésem és nincsen 2 referenciám. De amint meglesznek ezek a dolgok, már a táborok is látni fogják a profilom. És remélem valamelyik majd alkalmazni fog. Az sem lesz baj, ha nem egy táborba megyek a többiekkkel, a lényeg az , hogy kint leszek Amerikában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése